Page content

Content Marketing

Content Marketing draait niet om het direct verkopen van je product of dienst. Bij deze vorm van online marketing gaat het juist om je doelgroep te helpen met relevante en waardevolle content, dus content waar ze behoefte aan hebben en wat hun probleem oplost. Je biedt waardevolle informatie aan om je doelgroep te helpen. Als je dit consequent blijft doen dan ga je een band opbouwen met je doelgroep, ze gaan je zien als de expert. De klant leert je beter kennen en zal hierdoor een merkvoorkeur voor je gaan opbouwen.

Het doel is dus om klanten aan te trekken en te laten binden. Je gaat van een potentiële klant een klant maken en van een klant een ambassadeur, ook wel je raving fan.

Er zijn ontzettend veel middelen die je kunt inzetten voor content marketing. Wij hebben een lijstje gemaakt:

  • E-books en Whitepapers
  • How-to’s
  • Webinars
  • Interviews
  • Q&A sessies
  • Podcasts
  • Video en vlog
  • Blog
  • E-mail
  • Polls en Quiz
  • Foto’s en Quotes

Er zijn heel wat onderzoeken gedaan naar welke content je het beste kunt inzetten in bepaalde fases van het aankoopproces van de klant. Bekijk de Content Marketing Matrix van Smart Insights.

Comment Section

0 reacties op “Content Marketing

Plaats een reactie


*